♕Ders Çalışma Günlüğü♕

VERİMLİ BİR ŞEKİLDE DERS ÇALIŞMAK İÇİN ÖNERİLER;

1) Etkin Dinle:
Dersi derste hallet. Etkin dinlemek demek, konsantre olarak dinlemek demektir. Derste güçlü bir şekilde odaklanmak için aşağıdaki pratik önerileri uygulayın;

a) Hangi dersi görüyorsanız, "Şimdi Fizik dersini dinliyorum, şimdi Türkçe dinliyorum" diye telkinde bulunun. Çünkü daha iyi konsantre olmak için zihninizi şimdiye getirmeniz gerekir.




b) Ders esnasında önemli yerlerin altını çizin ve en önemli bilgileri not edin. Not almak zihnin dağılmasını önler.

c) Sırada dik oturun ve öğretmen ile göz teması kurun. Söylediklerine dikkatinizi verin. Öğretmenle göz teması kurarsanız zihniniz öğretmenin söylediklerine daha çok odaklanır. Göz teması iletişiminizin kopmasını önler. Eve gidince önce dinlenin. Dinlenmeden yapılan çalışmalarda sık sık konudan kopmalar meydana gelir. Aç iseniz midenizi tıka basa doldurmadan yemek yiyin.


2) Saat kaç ile kaç arasında çalışacağınızı ve neler yapacağınızı önceden belirleyin:
Özellikle ders çalışma sorunu olan öğrenciler bu uygulamayı bir gün öncesinde uyumadan önce yaparlarsa ertesi gün daha kolay ders çalışırlar. Yani bir gün öncesinde uyumadan önce "Yarın akşam saat 7-10 arasında ders çalışacağım" diye zihninizde belirlerseniz ve aynı düşünceyi ertesi gün sabah ve okul çıkışında da tekrarlarsanız zihninizi saat 7-10 arasında ders çalışmaya bloke edersiniz. Çünkü zihninizde neyi tekrar ederseniz kendinizi o yönde yönlendirirsiniz.

3) Şampiyonların anahtarı; Tekrar. Günlük tekrar yoksa başarı da yoktur: Başarılı bütün öğrencilerin ortak olarak yaptıkları en önemli çalışma günlük tekrardır. Tekrar, öğrenilen bilginin pekiştirilmesini ve uzun hafızaya atılmasını sağlar. Tekrar edilmeyen bilgi, su üstüne yazı yazmak gibidir. Bununla birlikte bir bilgiyi ilişkilendirme yapmadan papağan gibi tekrar etmek de etkisiz bir öğrenmedir. Özellikle yeni öğrendiğiniz bir bilgiyi uykudan önce yani o gün içerisinde tekrar etmezseniz %50'sini unutursunuz. Bir hafta içerisinde tekrar etmezseniz %70'ini unutursunuz. Geriye gördüğünüz gibi çok az bilgi kalıyor ki bu kadarcık bilgiyle hiçbir başarı elde edilmez.


4) Günlük tekrarların yanında haftalık ve aylık tekrarlar da başarınızı zirveye çıkartır: Konu tekrarı yaparken önemli bilgilerin altını çizin ve en önemli bilgileri karalama şeklinde hızlı not alın. Ayrıca mümkünse içinizden veya dışınızdan tekrar edin. Yada konuyu bir arkadaşınıza anlatın. Böylelikle bilgiyi hem görsel hem dokunsal hem de işitsel olarak kaydetmiş olursunuz. Çok yavaş özet çıkardığınızda farkında olmadan sadece "kopyala yapıştır" yapmaya başlarsınız. Bu durumda "Şimdi şöyle güzelce özet çıkartayım sonra dönüp bakarım" dersiniz ve öğrenmeyi ertelersiniz. Oysa öğrenmek tetikte olmak demektir. Bu nedenle "şimdi yazıyorum şimdi öğreniyorum" düşüncesiyle çalışmak gerekir. Ayrıca, çok yavaş yazdığınızda beyninizin çalışma hızı ile yazma hızınız arasındaki sürede boşluk meydana geldiği için bu sürede zihnin başka konulara kayması ve konsantrasyonun bozulması sorunu yaşanır.

5) Öğrendiğiniz konularla ilgili sorular çözün: Herhangi bir konuyu anlayıp anlamadığınızı nasıl bilirsiniz? "Anladığımı hissederim" dediğinizi duyar gibiyim. Ancak bunu yeterli olmadığını belirtmek isterim. Çünkü, bazı öğrenciler anlamadığı halde "işlem tamam" der ve anladığını zannederek dersi geçer. Buna "erken anlama" sorunu denir. Bazı öğrenciler de "of ben bir türlü anlayamıyorum" diyerek tam olarak anladığını hissetmez. Buna da "geç anlama" sorunu denir. Oysa hissetmek subjektif bir veridir ve bizi yanıltabilir. Anladığınızın ve öğrendiğinizin gerçek göstergesi sorulardır. Sorularda iyi iseniz anladığınızı hissetmeseniz de öğrenmişsiniz ve anlamışsınızdır demektir. Sorularda iyi değilseniz anladığınızı hissetseniz de eksiğiniz var demektir. Bu nedenle mutlaka tekrar ettiğiniz konu ile ilgili soru çözmelisiniz. Ne kadar çok soru çözerseniz konuyu o kadar çok zihninizde netleştirirsiniz ve bilginizi kullanılabilir hale getirirsiniz.

6) Ertesi gün göreceğin konulara genel olarak göz at; Öğrenmeyi harekete geçiren duygu meraktır: Merak duygusu ile öğrenme hem zevkli hem de çok kalıcıdır. Merak, aynı zamanda dikkati bir noktaya odaklamayı sağlar. Bu çalışma sadece "hangi konuları göreceğim" diye bir göz atma işlemidir. Detaylı bir çalışma değildir. Bu çalışmanın amacı işlenecek konular hakkında genel bir bilgiye sahip olmaktır.




7) 45 dakikada bir 15 dakika mola: Ders çalışırken mutlaka her 45 dakikada bir 15 dakika ara verin. Her 45 dakika çalışma süresinin son 4-5 dakikasında o süre içerisinde gördüğünüz konulara, önemli gördüğünüz yerlere göz atın. Bu çalışma bilgiyi uzun hafızaya atmak açısından çok etkilidir. Aynı zamanda bilgiyi zihninizde daha net görmenizi, konular arasındaki ilişkileri daha iyi kurmanızı kolaylaştırır.



8) Dinlenirken dinlen, çalışırken çalış: İyi dinlenme iyi çalışmayı getirir. Dinlenirken sadece dinlenin yani zihninizde konu veya soru olmasın. Çalışırken de sadece çalışın. Dinlenirken dinlendirici müzikler dinleyin. Müzikler, mutlaka pozitif müzikler olmalı. Yani depresif müziklerden sigaradan uzak durduğunuz gibi uzak durun. Dinlenme süresinde asla televizyon izlemeyin. Çünkü bir saat televizyon seyretmek iki saat kitap okumak kadar beyni yorar. Çalışma masanızda değil başka yerde dinlenin. İyi şeyler istemenin anlamı iyi şeyler vermektir. "Ne istiyorum"un karşılığı "ne fedakarlıkta bulunacağım" dır. Bu nedenle iyi bir başarı için okuldan sonra en az 2 saat ve anlayarak çalışmalısınız.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

♕Hangi Derse Nasıl Çalışılmalı?♕

♕Sevgililer Günü İçin Hediye Fikirleri♕

♕Okul♕